You never know where you will end up in Mexico. - Reisverslag uit Colima, Mexico van Marco Edel - WaarBenJij.nu You never know where you will end up in Mexico. - Reisverslag uit Colima, Mexico van Marco Edel - WaarBenJij.nu

You never know where you will end up in Mexico.

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marco

07 April 2010 | Mexico, Colima

Hey mensen,

Pasen allemaal al achter de rug? Misselijk van de eieren en al het eten. Naja de titel zegt al genoeg denk ik. En het word denk k een lang verhaal dus neem de tijd. Pak er een glas wijn bij of een biertje en wat lekkers te eten want het gaat nog wel even duren :P.

Donderdag was ik gewoon met Jorge wat aan het drinken, Jorge is een arts in het ziekenhuis en de enige arts waar ik tegenop kijk misschien komt dat wel omdat hij 2 meter is. Een aantal meiden die op het tehuis werken hadden een tripje gepland naar een badplaats met een huis en all-in dus eten alles was gekocht. Bleek toen ze daar aankwamen dat de ratten door het huis liepen en het gewoon te smerig was. En de 2 Colombiaanse mensen die mee waren ook terug wouden naja zo gezegd zo gedaan. Maar toen ze terug waren wouden ze het eten nog verdelen want dat was al gekocht van het geld wat ze hadden gegeven. Er was zoveel eten gekocht voor 4 dagen daar zou je 3 weken van kunnen leven en dat is echt zonder overdrijven.

Ik werd dus gebeld door Kelly dat het daar niet helemaal goed ging en dat het eruitzag dat het op ruzie zou uitlopen. Dus gingen we er maar heen om te kijken of we wat konden doen voor ze om het te sussen. Uiteindelijk hebben we afgesproken dat we de volgende dag de spullen zouden komen ophalen hebben we na die tijd bij ammera thuis gezeten wat gedronken, en Jorge die even op zijn gitaar aan het spelen was echt fantastisch goed. Zal even kijken of ik er een stukje op kan gooien. Heel gezellig allemaal daarna lekker naar huis in me bedje.

De volgende ochtend nog even met papa en mama gebeld en daarna gebeld hoelaat we die spullen zouden ophalen. Na 30 min haalden ze me op en gingen we weer naar die mensen die de spullen thuis hadden. We hebben er 2 uur over gedaan om het te verdelen het sloeg helemaal nergens op wat er daar allemaal gebeurde om het eten te verdelen. Het liep namelijk bijna weer uit op ruzie. Naja spullen in de pickup en zijn we ook weg gegaan. Onderweg zaten we te denken wat we konden doen. Of naar het strand of naar de ranch van een vriend van Jorge. Ik was eigenlijk nergens op voorbereid. Uiteindelijk toch maar naar de ranch we hadden het bier in een koelbox gegooid en sangria met een paar zaken ijs eroverheen op weg naar de ranch.

Het is hier heel normaal om een ranch te hebben als vakantie huis, waar ze in de weekenden heen gaan of met vakanties. Vaak zijn ze met paarden maar ook gewoon in de jungle om het zo maar even te zeggen. Ze kopen een lap grond dit gebied was 2 hectare voor 2 euro voor elke vierkante meter is toch een koopje mensen! En dan beginnen ze met bouwen.

De ranch lag tegen de vulkaan op en is zo’n 20 min buiten de stad, eenmaal daar een prachtig groot huis helemaal van hout van binnen slaapkamers in overvloed en achter het huis zat de familie. Best wel vreemd als je daar dan zo binnenloopt maar goed. We waren echt gelijk helemaal welkom ze liet ons zien waar de bedden waren als we wouden slapen het eten zou zo klaar zijn, daar is de douche en als je een extra deken nodig bent die liggen hier. Meer welkom kun je jezelf niet voelen denk ik en die mensen kenden ons helemaal niet is toch prachtig zouden wij Nederlands bijna niet doen denk ik.

Wat gedronken en gegeten en echt heerlijk! 3 gangen en bij elke gang een andere wijn die erbij past. Het was echt verschrikkelijk lekker om eerlijk te zijn. Nog een beetje gepraat en gelachen en toen moesten we wel gaan beslissen of we weer terug zouden gaan of dat we zouden blijven en overnachten. Na wat telefoontje boven op de berg (nergens anders heb je bereik namelijk) toch maar besloten om te overnachten. En pakten we wat spullen en gingen we naar het kleine zwembad wat ergens midden in de jungle was. Het is daar ’s avonds wel koud op 2km hoogte dus zwemmen zat er niet meer in. Maar wat we wel konden doen was de Mexicaanse sauna klaarmaken. Ze hebben hier hun eigen soort sauna. Het is gewoon een koepel gemaakt van stenen met in het midden een gat. Ze maken eerst een vuur en maken hier lava stenen van de vulkaan in warm en deze doen ze dan in dat gat en daar gaat dan water overheen en je hebt een sauna. Dit was echt heel speciaal en echt heerlijk ik heb me helemaal kapot gezweet daarbinnen terwijl de Mexicanen begonnen te zingen zoals hun voorouders dat deden tijdens dit ritueel. Er zijn namelijk 4 rondes elke ronde staat voor een element. Water, vuur, aarde, wind en deze worden allemaal geëerd. Heel erg gaaf om dat mogen mee te maken echt onbeschrijfelijk. Na de sauna in een koud zwembad en dan heel snel naar het huis om onder de douche te springen en in bed te kruipen.
De volgende dag was Jorge al weg omdat hij moest werken en hebben we eerst nog een beetje rondgehangen met de bedoeling om naar huis te gaan. maar na lang twijfelen en de familie die vroeg of we ook nog langer wouden blijven toch maar besloten om nog een nacht te blijven. Die avond hebben we weer heerlijk gegeten en nam de familie ons mee naar het hoogste punt vanaf de ranch, vanaf hier sta je ongeveer 3km van de vulkaan en zag ik aan de andere kant de stad Colima liggen waar ik het afgelopen halfjaar heb gewoond. Jammer genoeg hebben we geen uitbarstingen gezien vanaf die plek. Die er elke dag nog zijn zo ongeveer om de 4 uur. Echt heel erg mooi en het leuke om te zien was dat na 20 jaar huwelijk de ouders van Memo nog echt verliefd op elkaar waren.

De anderhalve dag erna hebben we eigenlijk alleen maar ontspannen en veel gelachen en gepraat over van alles en nog wat. Het was echt fijn om hier even een paar dagen door te brengen ik heb er dan ook veel van geleerd voor mezelf. En de tijd gehad om mijn laatste halfjaar nog eens goed over te denken en te kijken wat ik allemaal heb bereikt voor mezelf. en dan ben ik heel blij dat ik hier een halfjaar heb mogen wonen en van deze cultuur genieten, want het is echt een zuper cultuur. Mensen zijn zo open en willen alles voor je doen en regelen. Want mensen hebben hier weinig niks klopt. Politie is corrupt (verschilt ook niet veel met Nederland) regering corrupt dus eigenlijk hebben ze alleen elkaar en dat is heel mooi om te zien.

We hebben nu nog in de planning om een auto te gaan huren en door Colima (de staat) te gaan rijden voor 2 dagen. Ik heb gelukkig al iemand ontmoet die me een goede auto kan verhuren dus dat moet helemaal goed gaan komen. Ik heb foto’s van de ranch erop gezet, nog foto’s van het fout is goud feestje, en nog een paar van een eerdere trip richting vulkaan.

http://picasaweb.google.com/blackgear

Tot snel mensen! Nog 11 dagen dan ben ik erweer.

  • 08 April 2010 - 05:40

    Zusjuh:

    Prachtig! Ik weet niet wat ik er anders van moet zeggen.
    Zeker een hele belevenis om daar eens te zijn geweest.

    Dikke kus je zus

  • 08 April 2010 - 05:42

    P.s.:

    Kan je niet een paar konijntjes meenemen? hahaha

  • 08 April 2010 - 09:47

    Mams:

    Geweldig!!
    Ben helemaal niet jaloers hoor.
    Nog even lekker genieten jongen.

    Dikke kus.

  • 08 April 2010 - 10:51

    Jeanet:

    Hey wat fantastisch allemaal echt geweldig lijkt me. Alvast bedankt voor al die mooie verhalen. Tot over 11 dagen.doei.

  • 11 April 2010 - 13:15

    Juudje:

    Leuk verhaal weer..Succes met de laatste dagen daar!

    X

  • 12 April 2010 - 09:16

    Berry:

    vandaag... nog 1 week!!

    ben heel benieuwd naar je verhaal.

    tot snel en geniet nu het nog kan!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Colima

Colima

Recente Reisverslagen:

07 April 2010

You never know where you will end up in Mexico.

30 Maart 2010

Het duurde even!

23 Februari 2010

Chirurgie

03 Februari 2010

Manzanillo

20 Januari 2010

Hoe leef je daar nou eigenlijk?
Marco

Actief sinds 02 Nov. 2009
Verslag gelezen: 642
Totaal aantal bezoekers 9742

Voorgaande reizen:

06 November 2009 - 16 April 2010

Colima

Landen bezocht: