Hoe leef je daar nou eigenlijk? - Reisverslag uit Colima, Mexico van Marco Edel - WaarBenJij.nu Hoe leef je daar nou eigenlijk? - Reisverslag uit Colima, Mexico van Marco Edel - WaarBenJij.nu

Hoe leef je daar nou eigenlijk?

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marco

20 Januari 2010 | Mexico, Colima

Hey people’s, ik ben weer een beetje wakker geworden uit de Puerto Vallarte droom. Dus dacht misschien moet ik maar weer eens iets gaan schrijven. Op stage gaat nu alles wel beter ik loop nu op chirurgie waar ik gelukkig meer te doen heb. En daarbij spreekt niemand daar Engels dus mijn Spaans gaat echt in een behoorlijk tempo! Maar ik zal jullie niet lastig vallen met alle ziekenhuis verhalen, en de horror foto’s die ik er maak (eventueel op aanvraag verkrijgbaar!). ik dacht misschien is het leuk om te vertellen hoe ik hier nou precies leef.
Eten en drinken,
Waar mexico natuurlijk om bekend staat is tequilla, en hoe we denken hoe ze het drinken met citroen en zout. Tja zo drinken ze het dan weer niet (wel grappig dat ik gelijk met alcohol begin). Hier is het namelijk wel te drinken en zijn er zoveel verschillende soorten met verschillende smaken. Maar het meest drinken ze het met iets van colaaa, sinas of 7-up. En om eerlijk te zijn is het best goed te drinken op die manier.
Dan maar over op het bier, voor de echte bier liefhebbers en die houden van bier sla deze alinea even over! Je kan hier namelijk heerlijk bier krijgen Corona wat iedereen wel kent, een ander bekend merk is Indo het is een bruiner bier net iets zoeter dan normaal bier echt heerlijk! Maar… ze zijn hier gek op michalada’s wat inhoud. Gij neemt een glas doet hier een beetje zout in, knijp 2 halve limoenen uit (1 hele dus), nog een beetje soja toevoegen en een beetje chili, het bier niet te vergeten en je hebt een michalada! Ik moet eerlijk zeggen dat ik in het begin ook dacht, dat doe je toch niet met bier. maar eigenlijk is het best lekker.
Zoals ik boven zei chili en limoen dat zit ongeveer overal in, zoals pinda’s waar limoen doorheen zit. En zelfs in de paprika chips zit chili. Het is ook normaal dat als je bij een restaurant zit je vooraf stukjes komkommer en wortel krijgt, met daaroverheen chili en limoen. Het was wel even wennen al het pittige eten en het heeft me dan ook de nodige buikkrampen gegeven maar als je eraan gewent bent is het echt lekker. Limoenen zijn dan ook overal verkrijgbaar bijna in elke hoek super kun je limoen en chili poeder krijgen.
Wat je direct opvalt als je door Mexico rijd is dat het stikt van de oxxo’s, kiosko’s , 7 eleven. Het zijn een soort uitgebreide tankstation winkels waar je nog snel even wat kunt halen alleen dan zonder benzine. Ongeveer om de 400 meter zit wel een winkel en soms zitten ze zelfs bijna naast elkaar zoals hier aan het eind van de weg. Eerst dacht ik dat het alleen Colima was maar na in meer steden te zijn geweest blijkt het dus echt overal te zitten. Het is wel makkelijk ze zijn namelijk 24/7 open en je kunt dus altijd nog even een fles drinken halen. Of iets wat je vergeten bent.
de rest van de winkels zijn eigenlijk best Amerikaans zoals de Wal-Mart waar je ALLES kan kopen. Van limoen tot autobanden (ik wou dat ik een grapje maakte over die banden). Het zijn mega winkels waar je eigenlijk bijna altijd meer uitgeeft dan je eigenlijk wou, oftewel een goede formule dus.
Vervoer.
Opzich doe ik best veel te voet, maar ik maak ook heel veel gebruik van de taxi. Het zijn gele auto’s (jah zusje het zijn allemaal Nissan taxi’s :) ) en je hoeft nooit langer dan 3 min te wachten voordat er 1 voorbij rijd. De kosten vallen ook erg mee binnen de stad kan het van een euro tot twee euro gaan, maar duurder eigenlijk niet. Elke ochtend neem ik dan ook de taxi vanaf hier naar het ziekenhuis.
Het enige naadeel is dat er zoveel taxi chauffeurs zijn, en regels hier zijn om gebroken te worden. Heb je dus de kans om naast een dronken chauffeur in de auto te stappen (gelukkig zelf nooit gehad.) het is namelijk erg normaal om met drank op achter het stuur te stappen of op de motor. Niet iets wat helemaal in mijn straatje past maar goed.
De wegen zijn hier een soort hell overal zijn kleine weggetjes die bijna allemaal 1 richting zijn en dus je dus de nodige kennis nodig hebt om op een plek aan te komen. Ik denk dat zelfs je tomtom zou zeggen “Sjonge! Hoe moet ik dat nou weten!”
Ik zal de volgende keer iets meer over mijn leven hier vertellen ;) en misschien nog iets over het optreden van Dj Tiesto in Guadalajara. We zullen zien :D

  • 20 Januari 2010 - 11:07

    Anne & Juud:

    Dag Miejonge..
    Hier ff een berichtje vanuit ons mooie eugje :D
    Wij vinden dat drank verhaal behoorlijk interessant misschien hier ook eens proberen.
    Goed om te lezen dat ut goed gaat daaro.
    Tot de volgende blog
    Liefs A & J

  • 20 Januari 2010 - 18:42

    Rave:

    mm Dat met die drank klink bijzonder goed!!!! idd maar proberen haha..

    We zijn wel benieuwd naar de rest van het leven in het verre Mexico!

    Hou je taai en de groeten uit het mooie Almelo.... uhm

  • 24 Januari 2010 - 13:40

    Jeanet:

    Hey Marco zit nu met een beker warme chocomelk te genieten van jou verslag. Die gepeperde drankjes lijkt mij wel wat. Dus als je terug bent, op een warme dinsdagmiddag jaaaaa doe mij er dan maar 1 tje. Je ziet er goed uit op de foto s. en de foto s zien er ook goed uit haha. vooral met de ondergaande zon prachtig. geniet en werk maar lekker verder. Groetjes van de andere deswartjes hou je goed,ajuu.

  • 24 Januari 2010 - 13:42

    Jeanet:

    Hoi o ja ook nog de groeten van mijn moeder

  • 25 Januari 2010 - 19:09

    Berry:

    wanneer gaan er weer foto's online?? ben wel weer benieuwd!

    gr

  • 27 Januari 2010 - 20:37

    Zusjuh:

    Ben ik weer eens. Tja alcohol verhalen zijn altijd goed natuurlijk... hahaha.

    Wel grappig dat tequilla daar wel te drinken is en niet naar spiritus smaakt. hahah.

    Hier in Almelo is het nog steeds koud, erg koud, niks waard bah...

    Nou, hpopelijk neem je het mooie weer mee als je terugkom vanuit het verre mexico... we kunnen wel een zonnetje en een broertje in de buurt gebruiken!!

    Dikke kus

  • 29 Januari 2010 - 18:05

    Jeanet:

    Hieperdepiep hoera gefeliciteerd met je moeder. Leuke kaartjes had je gestuurd. Groetjes en drink er 1 tje vandaag. Doe ik ook, Tot de volgende krabbel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Colima

Colima

Recente Reisverslagen:

07 April 2010

You never know where you will end up in Mexico.

30 Maart 2010

Het duurde even!

23 Februari 2010

Chirurgie

03 Februari 2010

Manzanillo

20 Januari 2010

Hoe leef je daar nou eigenlijk?
Marco

Actief sinds 02 Nov. 2009
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 9748

Voorgaande reizen:

06 November 2009 - 16 April 2010

Colima

Landen bezocht: