Het duurde even! - Reisverslag uit Colima, Mexico van Marco Edel - WaarBenJij.nu Het duurde even! - Reisverslag uit Colima, Mexico van Marco Edel - WaarBenJij.nu

Het duurde even!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marco

30 Maart 2010 | Mexico, Colima

Hey mensen,

Onderhand is de lente alweer begonnen, en heb ik geen lente maar school kriebels. De laatste 4 weken hebben vooral in het teken gestaan van school en huiswerk hahaha. En is het eigenlijk best rustig hier. We hebben de laatste paar weken niet echt iets ondernomen omdat het geld op was haha studenten en geld kan ook niet goed gaan! :P
Doordeweeks staat vooral in het teken van werken. Ik ben nu klaar op de chirurgie en ben weer terug naar de eerste hulp om mijn laatste weekjes daar door te brengen. Ik vind het daar toch leuker omdat er meer uitdaging op de loer ligt en er vaak onverwachtse dingen kunnen gebeuren. Zo is er een keer een jongen binnengekomen die 12 keer op zijn hoofd is gestoken met een ijspriem, een man die een mes op zijn been heeft laten vallen die zelf door een gedeelte van de spier is gesneden. Het klinkt allemaal behoorlijk horror, maar als verpleegkundige zit hier heel veel uitdaging in.
Helaas was het vorige week alleen wel een keer heel confronterend, er kwam een jongen binnen op de eerste hulp van 17 jaar me nier falen. Hij was in een hele slechte toestand dat hij ook niet meer bij bewustzijn was. Na zijn hartslag onder de 30 laten werd er geprobeerd om zijn hart weer op gang te krijgen door hem te reanimeren terwijl er in de pauze tussen de hartmassages nog even een paar grapjes over weer werden gemaakt door collega’s (ondenkbaar!) was het dus toch te laat. En werd zijn zus verteld dat haar broertje was overleden. Dit ging me toch wel even aan het hart omdat het misschien wel zo vergelijkbaar is. En het toch een beetje te dichtbij komt. Maar zo is het nou eenmaal hier moet ik dan denken, dat heb ik mezelf dan wel weer geleerd in mijn tijd hier.
De laatste weekenden zijn we vooral druk met feesten eigenlijk 2 weken geleden hadden we eerst een feest op het huis waar Nederlanders wonen, was echt vet lachen eigenlijk was het gewoon een feest in de garage (hoho wel een mooie garage hoor!) die avond eindigde eigenlijk vroeg voor mij, want ik ben op tijd naar huis gegaan. Waarom? Naja gewoon eeeeeh ik was moe haha.
De volgende dag hadden we weer feest :D een mede student werd 18 (WHAAA wat een leeftijd) naja en die leeftijd moet goed gevierd worden dat hebben we dan ook gedaan. Eerst even thuis gezeten wat gedronken en ouwehoeren op muziek naja je kent het wel. Daarna zijn we naar de Glas geweest dat is een soort te grote lounge met een te kleine dansvloer. Best gezellig al zeg ik het zelf met wel een heel relax balkon en bier voor 1.25 :D naja wat wil een man nog meer :P ghehehe die avond eindigde nog met een kleine afterparty in ons huis, en de volgende dag weer geestelijk voorbereiden op het werk.
Afgelopen vrijdag hebben we zelf een feestje gegeven. Met de dresscode: Fout is GOUD!!! Naja het zegt het al ga zo fout mogelijk verkleed en dan kijken wie er het mafst bijloopt. We zouden beginnen om 9 uur maar omdat iedereen zich bijna een Mexicaan voelt kwamen ze pas om half 11 een keer binnenvallen. Uiteindelijk een lachen feestje :D alleen het eindigde wat vroeg omdat de onderburen thuis kwamen met hun kind. We hadden ze de vorige dag gewaarschuwd dat we een feestje zouden geven. Dus moesten we het nu we rustig houden. Daarna weer in de glas gestrand weer een zuper weekend ;)

Ik ben de foto’s die iedereen heeft gemaakt een beetje bij elkaar aan het zoeken dus ik zal ze snel even op internet gooien! Ik geef wel ff een gil ;)

Naja mensen het aftellen is begonnen nog 2 dagen werken en dan gaan we mooi weer dingen ondernemen. Dus dan komen er zeker wel weer foto’s op een verhalen :D dussseee tot dan ;)
Mzzls!!!

  • 31 Maart 2010 - 13:46

    Mams:

    Hoi feestbeest.
    Nog 2 dagen werken en dan 14 dagen feest?
    Ik ben ook met aftellen begonnen(eigenlijk al vanaf het begin haha)
    Geniet er nog maar lekker van.
    Dikke kus Paps en Mams.

  • 31 Maart 2010 - 15:22

    Jessica:

    Nog eventjes,
    Geniet van je vakantie!
    x

  • 02 April 2010 - 08:57

    Berry:

    nou kerel,

    nog even en dan ben je weer thuis!! je ouders en zus kunnen niet wachten haha. geniet nog even van de laatste paar dagen.

    tot binnenkort maar weer

    gr uit nat almelo

  • 04 April 2010 - 12:54

    Zusjuh:

    Heeej een verhaaltje!

    Nog een paar dagen, dan kom je deze kant weer op!
    Lekker nog even genieten daar, van het weer en de vrije dagen!!

    Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Colima

Colima

Recente Reisverslagen:

07 April 2010

You never know where you will end up in Mexico.

30 Maart 2010

Het duurde even!

23 Februari 2010

Chirurgie

03 Februari 2010

Manzanillo

20 Januari 2010

Hoe leef je daar nou eigenlijk?
Marco

Actief sinds 02 Nov. 2009
Verslag gelezen: 84
Totaal aantal bezoekers 9745

Voorgaande reizen:

06 November 2009 - 16 April 2010

Colima

Landen bezocht: